- La Diputació de València, a través de Turisme CV, ha obtingut 5,7 milions d’euros de fons europeus Next Generation per a desenvolupar en el període 2023-25 les ACD, que tenen l’aigua com a producte turístic vertebrador i cohesionador de la província
- Las ACD són intervencions de caràcter horitzontal i supra local que contribuiran a completar, relacionar o cohesionar entre si les actuacions dels destins de costa i interior de la província, equilibrant els fluxos turístics
04/04/2023
La Diputació de València, a través de la seua marca València Turisme, ha presentat este dimarts en La Beneficència el seu Pla d’Accions de Cohesió en Destí (ACD) 2023-2025, que amb un pressupost de 5.769.185 euros té com a objectiu equilibrar els fluxos turístics de costa i interior a la província, mitjançant la conversió dels recursos vinculats a l’aigua en producte turístic vertebrador de la província.
A més, “el pla tracta de mesurar quin impacte té el turisme en totes les destinacions turístiques de la província”, segons ha manifestat el diputat de Turisme, Jordi Mayor, qui també ha volgut destacar “l’encert de Turisme CV de pensar en la Diputació i la seua àrea de Turisme per a ser copartícips de la gestió dels fons europeus destinats a dissenyar una estratègia turística idònia per a una província amb característiques tan variades com la de València”.
Els fons econòmics europeus Next Generation obtinguts per la Diputació, a través de Turisme CV, per a executar este projecte permetran dur a terme un pla de 26 actuacions o intervencions de caràcter horitzontal i supra municipal, centrat en quatre eixos: transició verda i sostenible, eficiència energètica, transició digital i competitivitat.
Amb elles es pretén equilibrar la dualitat turística existent a la província (litoral i interior), impulsant la redistribució territorial de fluxos turístics procedents de la zona litoral amb major concentració de visitants cap a espais de l’interior amb menor presència turística, utilitzant els recursos locals vinculats a l’aigua (platges, rius, marjals, aiguamolls i patrimoni hidràulic) com a producte turístic, la qual cosa permetrà aconseguir un major equilibri, així com una major connexió i complementarietat turística entre costa i interior de la província.
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que les ACD són “una reacció positiva, avançada i compartida amb les diputacions de la Comunitat Valenciana per a gestionar amb diligència i caminar junts”, destacant la “aliança i compenetració de tot el municipalisme de València” i entre el públic i el privat.
El president de la Diputació de València, Toni Gaspar, ha manifestat en este sentit el seu “agraïment a totes les institucions, ajuntaments i tècnics per tots estos anys de treball, complicitat i esforç pel bé comú, per fer feliç a la gent i per activar l’economia” a través del turisme.
Objectius complementaris
A més, amb les actuacions del pla també s’aconseguiran altres objectius complementaris com: controlar de l’afluència turística en espais naturals hídrics (platges i rius) amb alts valors ambientals i territorials; crear productes turístics vinculats al medi rural i als serveis ecosistèmics dels recursos i espais vinculats a l’aigua; lluitar contra el canvi climàtic en els destins litorals i d’interior mitjançant el monitoratge de paràmetres ambientals; i avançar en l’optimització de l’eficiència energètica dels destins del territori i equipaments turístics.
També, impulsar la transformació digital mitjançant l’ús d’eines que permeten gestionar de manera sostenible els recursos vinculats amb l’aigua i conéixer de manera precisa el comportament de visitants; crear un espai que recopile, analitze i examine les dades territorials, mediambientals i turístics procedents dels sensors i altres eines repartides en el territori, amb el propòsit de gestionar a través de la dada, adaptar els serveis i productes turístics a les necessitats de la demanda i dotar equipaments d’ús turístic que impulsen el turisme universal i inclusiu, connecten municipis i contribuïsquen a la generació de sinergies en el territori; i millorar la rendibilitat dels destins d’interior de la província de València per a crear ocupació i frenar la despoblació.
En definitiva, l’ACD 2023-25 de la província de València contribuirà, en general, a la planificació i ordenació de l’oferta turística valenciana, millorant la seua competitivitat mitjançant un desenvolupament turístic sostenible que garantisca la màxima aportació d’esta activitat al benestar de la societat valenciana.
Consultes sobre el pla
Els municipis poden consultar qualsevol dubte sobre el Pla ACD de la Diputació de València mitjançant el correu electrònic acd.valenciaturisme@dival.es, encara que també es pot accedir a tota la informació sobre el mateix en el web de la seua àrea de Turisme (València Turisme) https://turisme.dival.es/area-profesional-y-tramites
A l’acte de presentació també han assistit el diputat de Desenvolupament Rural i Polítiques contra la Despoblació de la Diputació, Ramiro Rivera; el director general de Turisme, Herick Campos; i el director de Visit València, Toni Bernabé, a més d’alcaldes i tècnics de municipis de la província.