La Diputació de València, amb la seua marca turística València Turisme, té un any més una presència activa en la Fira Internacional de Turisme (FITUR) que se celebra a Madrid del 18 al 22 de gener, en la qual convida a conéixer València amb un eslògan molt valencià “València, Pensat i Fet” amb l’objectiu d’exportar al món en una sola frase tot l’esperit i la força dels elements i les característiques que representen a la província de València.
Estand València Turisme
València Turisme ocuparà en Fitur 2023 una superfície de 205,33m² en un estand, en el qual participen Gandia, Cullera, Sagunt, Canet d’en Berenguer, Oliva, les Ciutats Creatives Unesco, Manises i Llíria.
A més, assisteixen com co-expositors els municipis de Xàtiva, Alboraia, Riba-roja de Túria, Tavernes de la Valldigna, Manc. Vall d’Albaida, Manc. Terra del Vi (Terra Bobal), Requena, Utiel, El Puig de Santa Maria, Cofrentes, Sueca i Xeraco.
D’altra banda, els municipis i mancomunitats de la província de València que tenen presència activa en la fira amb accions per a professionals, presentacions, demostracions i degustacions gastronòmiques i activitats el cap de setmana per als visitants són Albaida, Bocairent, Ontinyent, Paterna, Manc. L’Horta Sud, Ribera de Xúquer, El Perelló, Carcaixent, Algemesí, Alzira, Aiora, El Carraixet, Pobla de Vallbona, Bétera, Catadau, Alfafar, Canals i Quart de Poblet.
Així mateix enguany s’ha habilitat un espai expositiu, per a promocionar el programa FEM POBLE de turisme contra la despoblació, que impulsa la Diputació de València a través de les seues Àrees de Turisme i Desenvolupament Rural. En aquest espai es promociona el catàleg d’experiències turístiques en els municipis adherits a aquest programa.
L’estand València Turisme compta amb un taulell informatiu que aglutinarà tota l’oferta turística de la província, amb tres taulells específics de turisme gastronòmic, cultural i de naturalesa.
Presentacions i demostracions gastronòmiques
Des de València Turisme, s’han programat un total de 38 presentacions professionals, dividides en els espais de zona de presentacions i en la Plaça Central, entre els dies 18 i 20 de gener, en els quals, els destins tenen l’oportunitat de presentar davant la premsa i assistents, l’oferta de productes turístics actual, zones naturals i rutes, activitats locals i culturals, gastronomia o projectes futurs, entre altres.
A més, s’ofereixen 21 showcooking i 8 tastos de productes gastronòmics
Consulta el programa de les Presentacions i Demostracions gastronòmiques ací
Altres productes i espais
D’altra banda, durant els dies de fira es presenten també les noves publicacions de València Turisme d’enguany: el Catàleg d’Experiències Turístiques a la província 2023, el Catàleg d’Experiències Turístiques del Programa “Fem Poble” de la Diputació per a combatre la despoblació dels nostres municipis i la Guia de Enoturisme a València.
València Turisme també està present en altres espais: FITUR LGTQi+, amb espai expositiu en l’estand de la Comunitat Valenciana, i en l’espai destinat a la promoció de la indústria cinematogràfica FITUR SCREEN, de la mà de Film València i de manera coordinada amb València Film Office (de la Fundació Visit València), presentant conjuntament en aquesta edició un nou fullet per a promocionar la ciutat de València i la província com a destí per a rodatges, en l’estand de la Comunitat Valenciana.