- El Consorci Camí del Cid llança un Club de Producte Turístic amb 400 empreses i servicis de tota España, especialitzats en cicloturisme, senderisme, allotjaments històrics i gastronomia
- Els establiments comptaran amb un distintiu oficial acreditatiu, que el Consorci i la Diputació de València entregaran al maig als membres de la província
Un total de 56 establiments de la província de València s’han adherit al Club de Producte Turístic Camí del Cid, que perseguix la implantació d’una xarxa d’empreses i servicis de qualitat que puguen canalitzar la seua oferta a través de la marca Camí del Cid, accedint així al mercat nacional i internacional en el qual es desembolica este itinerari turístic.
La iniciativa, impulsada pel Consorci Camí del Cid, i que ja compta amb 401 empreses i servicis de tota España, servirà per a crear noves experiències turístiques sostenibles que afavorisquen la cohesió territorial i el desenvolupament econòmic local a través de quatre clubs temàtics amb productes associats al cicloturisme, el senderisme, els allotjaments històrics i la gastronomia.
Del total d’adhesions registrades fins a la data al Club de Producte Turístic Camí del Cid a nivell nacional, 189 pertanyen a la categoria d’allotjaments; 43 a servicis d’alimentació i restauració; 47 són empreses d’activitats turístiques, guies i agències de viatges; 95 espais visitables o d’informació; 11 són servicis específics per al viatger senderista o cicloturista, i 16 establiments oferixen servicis especialitzats orientats a la gastronomia de quilòmetre zero.
En este sentit, el diputat de Turisme i Esports de la Diputació de València, Pedro Cuesta, ha destacat que “estes xifres demostren el bon acolliment de la iniciativa en el sector i l’interés dels seus agents per conjuminar esforços en una mateixa adreça: cohesionar l’oferta empresarial de qualitat vinculada a l’itinerari i facilitar la comercialització de noves experiències turístiques”.
La imatge de marca del Club
La imatge de marca del Club Turístic tindrà com a protagonista a la cornella del Camí del Cid. Este au apareix en el Cantar del Meu Cid, el poema medieval en el qual es basa la ruta, com un símbol de bon averany per al Cid i els seus hòmens, i de la mateixa manera es reinterpreta ara perquè transmeta la seua bona sort als viatgers del segle XXI.
A partir de maig de 2025, la seua imatge identificarà als membres del Club de Producte del Camí del Cid en les seues diferents modalitats.
Les presentacions
En les pròximes setmanes, el Consorci Camí del Cid, en col·laboració amb les diputacions que ho integren, realitzarà set sessions provincials per a la presentació del Club de Producte Turístic i l’entrega de distintius als seus membres.
A estos actes podran assistir tant les empreses i servicis turístics que ja formen part del club, com aquells que no ho són però estan interessats a adherir-se.
A la província de València, la presentació se celebrarà el dimecres 14 de maig a la Sala de Conferències de la Casa de la Cultura de Xàtiva.
La creació d’este Club de Producte Turístic del Camí del Cid ha sigut possible gràcies a les ajudes del programa Experiencias Turismo España de la Secretaria d’Estat de Turisme, en el marc del Pla de Modernització i Competitivitat del sector turístic, Component 14 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat amb fons Next Generation EU.
El Consorci Camí del Cid és una entitat pública sense ànim de lucre integrada per les Diputacions Provincials de Burgos, Soria, Guadalajara, Zaragoza, Teruel, Castelló, València i Alacant.