Agost és el mes per excel•lència de les festes patronals a la majoria de municipis valencians. La Tomatina de Buñol, que cada any se celebra l’últim dimecres d’agost, enguany tindrà lloc el 31 d’agost.
No anem a descobrir cap secret si diem que el matí del 31 d’agost, la capital de la Foia de Bunyol-Xiva s’omplirà de visitants de tot el món que assistiran a una festa d’Interés Turístic Internacional. La Tomatina és especial, com demostra que cada any arriben autobusos plens de turistes procedents de països tan llunyans com Austràlia, la Xina o els Estats Units, ansiosos de gaudir de la festa.
Tot comença a les 11 del matí, quan es dispara el coet que serveix de senyal perquè els camions carregats de tomaques entren en la multitud. Els participants les agafaran, les picaran i les hi llançaran als altres assistents.
Els carrers de Buñol es tenyiran de roig, fins que al migdia un altre coet assenyale que la Tomatina ha finalitzat.
Consells
A més de no oblidar la vostra entrada a casa, recordeu que la roba acabarà plena de suc de tomaca, de manera que cerqueu el més vell que tingueu en l’armari o la roba que aneu a tirar. Per la mateixa raó, us recomanem dur ulleres d’aigua per a protegir-vos, i si porteu càmera de fotos, que siga aquàtica. El mòbil i altres objectes de valor us recomanem guardar-los en el cotxe o on us allotgeu.
Més informació: www.tomatina.es
La Tomatina 2016, en Buñol
Agosto es el mes por excelencia de las fiestas patronales en la mayoría de municipios valencianos. La Tomatina de Buñol, que cada año se celebra el último miércoles de agosto, este año tendrá lugar el 31 de agosto.
No vamos a descubrir ningún secreto si decimos que la mañana del 31 de agosto la capital de la Hoya de Buñol-Chiva se llenará de visitantes de todo el mundo que asistirán a una fiesta de Interés Turístico Internacional. La Tomatina es algo especial, como demuestra que cada año lleguen autobuses llenos de turistas procedentes de países tan lejanos como Australia, China o los Estados Unidos ansiosos de disfrutar de la fiesta.
Todo comenzará a las 11 de la mañana, cuando se dispare el cohete que sirve de señal para que los camiones cargados de tomates entren en la multitud. Los participantes los cogerán, los machacarán y se los lanzarán a los demás asistentes. Las calles de Buñol se teñirán de rojo, hasta que al mediodía otro cohete señale que la Tomatina ha llegado a su fin.
Consejos
Además de no olvidar tu entrada en casa, recuerda que la ropa acabará llena de zumo de tomate así que busca lo más viejo que tengas en el armario o la ropa que vayas a tirar. Por la misma razón te recomendamos ir con gafas de agua para protegerte, y si llevas cámara de fotos que sea acuática. El móvil y otros objetos de valor te recomendamos guardarlos en el coche o donde te alojes.
Más información: www.tomatina.es