- La campanya s’estendrà del 13 al 17 de desembre amb la incorporació de locals de diferents municipis de la província de València
La Setmana del Desdejuni Valencià arranca dilluns que ve, 13 de desembre, amb un catàleg de més de 50 establiments on, fins al 17 de desembre, els clients seran convidats al suc de taronja valenciana certificada amb el seu desdejuni valencià. L’edició 2021 d’aquesta iniciativa impulsada per Hostaleria València i organitzada en col·laboració amb València Turisme, Diputació de València i el Consell Regulador IGP Cítricos Valencianos, arriba amb una important novetat: la incorporació de 29 locals de 15 municipis de la província de València.
La Setmana del Desdejuni Valencià 2021, un esdeveniment ja consolidat i indispensable en el calendari gastronòmic valencià, reuneix un total de 53 cafeteries, bars i restaurants de la província de València amb la finalitat de promoure, amb especial motiu enguany, el desdejuni local. Totes les persones que de dilluns a divendres de la setmana vinent prenguen el seu desdejuni valencià (cafè, llet o infusió i una torrada d’oli o de tomaca) en aquests locals, seran obsequiats amb un suc de taronja natural elaborat amb taronges autòctones certificades per la IGP Cítricos Valencianos. El mapa de locals on es podrà gaudir d’aquesta invitació al suc de taronja ja es pot consultar en http://desayunovalenciano.es/, on també es detallen horaris i preus.
La pròpia entitat certificadora dels cítrics de la Comunitat Valenciana s’ha encarregat de fer arribar més de 4.400 quilos de taronja de primera qualitat als establiments de la província de València que participen en la campanya. Aquesta xifra equival a més de 10.500 sucs de taronja natural que en els pròxims dies posaran en valor la qualitat del producte local.
La IGP Cítricos Valencianos equival a la figura de la Denominación de Orige i s’encarrega de certificar l’origen i la qualitat dels cítrics de la Comunitat Valenciana. Aquest procediment es realitza tant en el camp com en el magatzem d’envasament, adjuntant-se la corresponent etiqueta numerada amb el segell de la IGP. El Consell Regulador d’IGP promociona el producte a través d’iniciatives com aquesta i en esdeveniments internacionals que donen a conèixer la qualitat dels cítrics locals més enllà de la Comunitat Valenciana.
Des de la Diputació de València, el diputat de Turisme Jordi Mayor, apunta que: “La Diputació de València ha volgut sumar-se a aquesta iniciativa que aposta per la projecció d’un dels nostres més representatius productes de proximitat i temporada, per a portar-la també a la resta de municipis i al públic de tota la província, a més de sumar esforços per a consolidar el consum de taronges autòctones i incrementar la seua promoció a tots els nivells”.Per la seua part José Enrique Sanz, gerent de la IGP Cítricos Valencianos, ha declarat que: “Un any més donem suport a aquesta iniciativa que comencem en el seu moment al costat d’Hosteleria València per a promocionar el consum de suc de taronges valencianes certificades durant el desdejuni en establiments locals. A més de ser un aliment molt saludable, el suc de taronja certificat ofereix garantia d’origen i de sabor, ja que les taronges utilitzades es recol·lecten en el moment òptim de maduració”.
Manuel Espinar, president de la Federació Empresarial d’Hosteleria de València (Hosteleria València) vol destacar “el valor que té sempre aquesta campanya per a fer arribar al consumidor des de l’aparador de l’hostaleria la qualitat de la taronja valenciana certificada, amb l’objectiu sempre de fomentar el consum de la taronja d’ací i la posada en valor dels nostres productes”.