Select Page

La Diputació presenta en la UV la seua estratègia d’intel·ligència turística per a la província de València

Dec 17, 2025 | Noticies | 0 comments

• El Centre de Turisme de la corporació participa en la Jornada sobre Destins Intel·ligents de la Facultat d’Economia, celebrada amb els alumnes de fi del Doble Grau de Turisme i ADE
Imatge de la jornada

La Diputació de València ha presentat hui la seua estratègia d’intel·ligència turística per a la província de València durant la Jornada sobre Destins Intel·ligents organitzada en la Facultat d’Economia de la Universitat de València (UV) i dirigida a alumnes de fi del Doble Grau en Turisme i ADE que s’impartix en este campus.

La cap del Centre de Turisme de la corporació provincial, María Ángeles García Capdepón, ha exposat als estudiants els diversos projectes i programes en els quals treballa actualment la corporació perquè la província, amb la totalitat dels 266 municipis que la componen, siga una destinació turística intel·ligent “adaptat als nous temps, expectatives, demandes i necessitats del viatger i de la societat en conjunt, vetlant per la sostenibilitat del nostre territori”, segons ha destacat.

Així, ha explicat que l’estratègia se centra en el projecte “Connecta València” de creació d’una xarxa sense fil provincial que permetrà obtindre un BIG DATA clau sobre el flux de turistes, les seues preferències, comportaments i el seu impacte en el medi ambient en temps real, que resultarà “clau” per a emprendre i millorar les polítiques turístiques i evitar que este tipus de dades pertanguen a les empreses privades en exclusiva.

A este projecte se sumen, simultàniament els d’Actuacions de Cohesió entre Destins (ACD) i el Pla Director DTI de la província, a més de l’obertura d’un Hub Intel·ligent Territorial de Sostenibilitat Turística i la creació de l’Observatori Provincial de Mobilitat Turística de València, entre altres, que ampliaran i potenciaran les accions desenrotllades per la institució per a treballar de manera coordinada cap a un model de destinació turística intel·ligent provincial.

“Amb ells busquem la vertebració del territori, la seua cohesió, la innovació i la sostenibilitat dels recursos al mateix temps que orientem el model turístic cap a un futur que ja és ací i que és tan important per al desenrotllament de l’economia a la província, en tots els seus municipis”, ha agregat la responsable de la Diputació.

La jornada ha estat presidida pel degà de la Facultat d’Economia de la UV, Francisco Muñoz, i ha comptat també amb la participació de la regidora de Turisme de l’Ajuntament de València, Paula Llobet, i de Manuel Ferris, responsable de València Oficina de congressos, entre altres assistents.

En finalitzar l’esdeveniment, la cap del Centre de Turisme de la Diputació i el responsable de València Oficina de congressos han fet lliurament de premis als tres millors projectes de Turisme Intel·ligent de final del Doble Grau en Turisme i ADE de la UV, seleccionats entre nou finalistes