- La corporació aglutinarà durant el certamen més de 40 presentacions per a professionals i 21 demostracions gastronòmiques locals, a més d’11 activitats folklòriques, tallers infantils i visites virtuals, així com l’acció d’empreses dedicades a activitats turístiques de la província
- El diputat de Turisme destaca “l’extensa agenda d’accions promocionals i professionals” programades des del primer dia de fira, en el qual la Diputació celebrarà el dia de la província de València i presentarà les novetats de la seua oferta turística per a enguany
La Diputació de València, en col·laboració amb 33 municipis i 6 mancomunitats de la província, portaran del 22 al 26 de gener l’oferta turística de la província a la Fira Internacional de Turisme de Madrid (FITUR) 2025, que se celebrarà esta setmana en el recinte firal IFEMA.
El diputat de Turisme de la corporació, Pedro Cuesta, ha manifestat que l’àrea provincial de Turisme està ultimant la participació en la fira en coordinació amb els municipis i les mancomunitats, així com amb Turisme Comunitat Valenciana, per a desenvolupar una “extensa agenda d’accions promocionals i professionals amb les quals promocionar l’oferta turística del nostre territori”, i també la presentació de les principals novetats per a enguany que realitzarà la Diputació de València el dimecres 22 de gener, en la plaça central de l’estand de la Comunitat Valenciana.
La corporació ha preparat un complet programa de participació en FITUR que aglutinarà més de 40 presentacions per a professionals i 21 demostracions gastronòmiques locals des del primer dia i durant tots els dies del certamen dedicats a professionals del sector, a més de l’acció d’empreses dedicades a activitats turístiques de la província. A això s’afegiran 11 activitats folklòriques, tallers infantils i visites virtuals el cap de setmana, en el qual la fira s’obri al públic general.
Els municipis participants en esta edició de FITUR són: Albalat dels Tarongers, Canet d’en Berenguer, Sagunt, Bétera, Llíria, Nàquera, Riba-roja de Túria, Vilamarxant, Xàtiva, Buñol, Alzira, Carcaixent, Cullera, El Perelló, Sueca, Gandia, La Font d’en Carròs, Oliva, Piles, Tavernes de la Valldigna, Xeraco, Bocairent, Ontinyent, Alboraia, El Puig de Santa Maria, Manises, Meliana, Puçol, Torrent, Requena, Ayora, Cofrentes i Jalance. A més acudixen les mancomunitats de la Canal de Navarrés, la Vall d’Albaida, Turisme Carraixet (Mancomunitat del Carraixet), Tierra Bobal (Mancomunidad del Interior-Tierra del Vino) i l’Horta Sud, així com el Consorci de la Ribera (Ribera del Xúquer).
Presentacions i showcookings
La Diputació de València comptarà en el certamen internacional, al qual acudix amb ‘Te mereces Valencia’, amb un espai global de treball de 142 metres quadrats, dedicats a la promoció turística de tots els municipis de la província mitjançant el taulell de la seua marca turística València Turisme, amb 12 taules de reunions per als destins de la província.
Entre les accions programades es troben les presentacions professionals de: el projecte ‘O-City’ de Riba-roja de Túria, la marca turística i Fira de la Tomaca del Perelló, el 50 aniversari del Concurs Internacional de Fideuà de Gandia, les ‘Nits al Castell’ de Xàtiva, el Cicle Internacional de Música ‘Nits a l’Ermita’ de La Vall d’Albaida, la Volta Ciclista al Camp de Morvedre, les Festes de Moros i Cristians d’Ontinyent (declarades Festes d’Interés Turístic Internacional) o les novetats d’este any de Fiescrem, la ‘Fira de l´Esmorzar i del Cremaet’ de Xeraco.
També es donarà a conéixer la digitalització per al rescat de la memòria de tres museus arrasats per la dana a l’Horta Sud, el producte turístic ‘Llíria Weekend Experience’, el nou espot promocional de Cullera, el projecte de posada en valor del Camí de Santiago de Sagunt, La nova edició de la Fira Modernista de Carcaixent, el Festival ‘Miradors de l’Horta’, el projecte ‘La Ribera Accessible’, la Ruta del Santo Grial d’Albalat dels Tarongers, l’App ‘El Secreto de Ayora’ i el projecte del Centre d’Interpretació de Jaume I, Història i Llegat del Puig de Santa María, entre moltes altres presentacions.
D’altra banda, els showcookings es realitzaran entorn de productes i elaboracions culinàries significatius de la gastronomia valenciana, tant tradicional com actual, com són el ‘cremaet’, les coques de dacsa, la fideuà, l’arròs al forn, la paella de fetge de bou i la paella valenciana tradicional, els vins, el xocolate, el cava, l’orxata artesana, l’arròs en les seues diverses elaboracions locals i els productes de l’horta, entre altres.
Quant a activitats de dinamització previstes per al cap de setmana, es reconvertirà l’espai dedicat a les empreses en les jornades anteriors per a acollir activitats infantils, tallers per als més xicotets sobre el Mosaic Nolla a càrrec del municipi de Meliana i la proposta ‘Gandia Brilla’.
Espais tematitzats
A més del programa d’accions a celebrar en el propi estand, la Diputació també aposta en esta edició de FITUR per la presència en els espais tematitzats del certamen Fitur Screen, amb la seua plataforma Film València en l’estand de la Spain Film Commission, que agruparà a totes les film commission i film office d’Espanya; Fitur LGTB+, per a promocionar l’oferta turística específica de turisme LGBT+ de la província; i enguany, per primera vegada, en Fitur Sports amb un espai propi.