Select Page

La Diputació de València destaca l’èxit de la col·laboració entre empreses i municipis en Fitur 2025

Jan 29, 2025 | Noticies | 0 comments

  • El diputat de Turisme, Pedro Cuesta, ressalta les més de 40 presentacions, 12 taules de treball i la participació activa de més de 30 municipis i 6 mancomunitats com a clau per al balanç positiu de la fira

 

28/01/2025

El diputat de Turisme de la Diputació de València, Pedro Cuesta, ha qualificat de “molt productiva” per al desenvolupament del sector turístic a la província l’acció professional de les empreses i els municipis de la província que han participat en Fitur 2025 de la mà de la corporació provincial, “la qual cosa ens permet fer un balanç molt positiu de la fira, també per la gran afluència de públic professional i general a l’estand de la marca turística de la corporació provincial, València Turisme”, ha manifestat.

L’estand de la Diputació, situat en l’espai de Turisme Comunitat Valenciana, ha coordinat en el certamen més de 40 presentacions per a professionals, 12 taules de treball i la participació activa de més de 30 municipis i 6 mancomunitats. A estes xifres s’afigen els més de 20 showcookings i la presència de la institució també en Fitur LGBT+, Fitur Screen i Fitur Sports, espais temàtics en els quals s’ha presentat l’oferta turística de la província en estos àmbits.

A més, des de la Diputació s’ha propiciat la participació d’empreses de servicis turístics de la província, especialment de la zona de l’interior.

Estes accions, a més, es van complementar durant els dos últims dies de la fira, oberta al públic general, amb l’acció de 10 municipis amb taulell d’atenció als visitants en l’estand (Gandia, Cullera, Oliva, Tavernes de la Valldigna, Canet d’en Berenguer, Sagunt, El Puig de Santa Maria, Xàtiva, Cofrentes i Nàquera); accions de promoció de les festes i tradicions de la província, com a desfilades de Moros i Cristians d’Ontinyent, la Setmana Santa d’Oliva, Falles de Gandia i la Banda de Música d’Albalat dels Tarongers; i activitats de dinamització de Gandia i Meliana, a més de la ludoteca infantil ‘Et mereixes València’, de la Diputació, en el propi estand de València Turisme.

“Tota esta activitat professional, promocional i dinamitzadora redundarà enguany, sens dubte, en el desenvolupament de l’oferta turística de la província de València en l’àmbit professional, en sintonia amb les noves demandes del sector. Però també incrementarà l’atracció de visitants, alguna cosa que sempre és positiu, però en les circumstàncies actuals, després de la dana d’octubre, molt més necessari per a demostrar que València i la seua província estan molt vives i preparades per a donar el millor de si”, ha insistit el diputat. “De fet, València i la seua província han suscitat un major interés també per esta qüestió, per part dels mitjans professionals i el públic en general”, ha apuntat.

Finalment, el responsable provincial ha volgut “agrair el seu treball i coordinació amb els nostres tècnics” als municipis, les mancomunitats i empreses que han participat en Fitur 2025 en col·laboració amb València Turisme.

L’edició número 45 de la Fira Internacional de Turisme ha tancat les seues portes superant els 255.000 visitants i presentant un creixement en les tres primeres jornades dedicades a professionals, amb un total de 155.000 persones. A més, Fitur 2025 va comptar amb la participació de 9.500 empreses i representants de 156 països de tot el món.