- El president de la corporació provincial, Vicent Mompó, assistix a la Fira Internacional de Turisme de la capital britànica per a potenciar “el turisme com a eix contra la despoblació i recolzar la nostra oferta de sol i platja”
- Mompó també es compromet a “impulsar el turisme regeneratiu i a posar en valor els nostres espais singulars per a albergar turisme de congressos”
La Diputació de València ha presentat en World Travel Market 2023 (la Fira Internacional de Turisme de Londres) una oferta turística centrada en l’interior de la província, amb un compromís sostenible i dirigida tant a famílies com professionals. “Volem donar vida als nostres pobles d’interior i lluitar contra la seua despoblació atraient a tota mena de turistes internacionals”, ha destacat el president de la corporació provincial, Vicent Mompó, des de la WTM.
En la mateixa línia, ha assenyalat Mompó, “l’interior de la província disposa de tots els recursos necessaris per a atraure a perfils turístics que residisquen durant llargues estades, com són els nòmades digitals i persones que vulguen disfrutar de la seua jubilació a la nostra província d’una banda i, per una altra, famílies, ja que els nostres pobles disposen d’increïbles infraestructures i serveis perquè passen el període de vacances escolars”.
D’altra banda, el president de la Diputació ha explicat que “els espais singulars dels quals disposa la província, com a cellers, castells, monestirs i palaus, són el lloc idoni per a la presentació de congressos, productes, seminaris, etc. És el turisme MiCe, de fires i congressos, que estem promocionant ací a Londres i pròximament portarem a la IBTM de Barcelona”.
Per a Mompó, “amb este impuls al turisme d’interior la Diputació contribuix a frenar la despoblació i potenciar la desestacionalització, diversificant l’oferta”. A més, ha assegurat, “des de la Diputació de València impulsarem el turisme regeneratiu, que s’implique en projectes sostenibles. La nostra oferta, també la de sol i platja, que ací estem recolzant, amb destinacions com Gandia o Cullera, ha de ser també respectuosa amb el medi ambient”.
Per part seua, el diputat de Turisme, Pedro Cuesta, ha subratllat que “el que busquem amb la nostra presència en esta fira és incrementar encara més la fidelitat del turista britànic, i per a això és fonamental mantindre el feedback entre tots dos mercats, que cada vegada és major, amb aspectes com la potenciació de les connexions aèries entre tots dos territoris i una major relació en àmbits com el gastronòmic”.
El mercat britànic és el primer mercat de la Comunitat Valenciana i el tercer de la província de València, després de França i Itàlia. El nombre de turistes a la nostra província ha crescut en l’últim trimestre un 1.7% i, per tant, la despesa per viatge ha crescut un 0.5%, la prolongació de l’estada mitjana un 10.4%, i la permanència està estimada en 7.5 dies. En el segon trimestre de 2023 el Regne Unit ha sigut el principal emissor, només per darrere de França.
No obstant això, cal tindre en compte que esta fira no sols representa al mercat britànic, sinó que també és una oportunitat de promoció a nivell europeu i internacional.