Select Page

Delicious València, nova marca per a posicionar la gastronomia local com a referent nacional i internacional

Jul 15, 2021 | Noticies | 0 comments

  • València potencia la imatge de la seua gastronomia presentant una nova marca que posa de manifest la seua cuina i producte per excel·lència
  • La nova marca ha sigut impulsada per l’Ajuntament de València, a través de Visit València, i la Diputació de València, a través de València Turisme

12/07/2021
Delicious València s’ha presentat hui oficialment al món. Una nova marca que cerca representar la gastronomia de la ciutat i la província a nivell nacional i internacional. En el procés creatiu del desenvolupament de naming i identitat visual han participat la Fundació Visit València, l’Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana (ADCV) i València Capital Mundial del Disseny 2022. Així, les 3 institucions, de manera conjunta, han format part del comitè avaluador encarregat de seleccionar la millor proposta després de la convocatòria oberta a professionals del disseny per al disseny de la marca gastronòmica per a València.

Emiliano García, regidor de Turisme i Internacionalització de l’Ajuntament de València i president de Visit València, ha destacat durant la presentació que “hem apostat per un nom amb força per al mercat tant nacional com internacional”. D’aquesta manera, ha afirmat el regidor, “hem volgut que aquesta nova marca represente i identifique a tots aquells que formen part de la gastronomia valenciana, a través d’una imatge inspirada en allò que som i ens fa únics”.

García ha volgut reconèixer el treball realitzat durant anys per part de l’entorn gastronòmic ja que “la revolució gastronòmica que està experimentant València en aquests moments, ve d’un convenciment d’anys arrere, d’una visió conjunta: creure fermament en el potencial que València i els seus professionals tenen.”

El diputat responsable de València Turisme, marca de la Diputació de València, Jordi Mayor, ha destacat que “la gastronomia és una de les claus que identifiquen un territori i, per tant, element molt significatiu per al turista i, per a conèixer València, cal degustar-la, assaborir-la”.

“Per això, Visit València i València Turisme sumen esforços novament amb aquesta nova marca, per a potenciar i promocionar la gastronomia de tota la província, els seus productes i la seua cultura culinària”, ha agregat.

Per part seua, Francesc Colomer, secretari autonòmic de Turisme, ha destacat que “construir una marca és sempre fascinant i que aquesta inspire un viatge gastronòmic aporta un gran valor. El turisme, almenys el model que cerquem, es basa en inspirar el viatge a través de les emocions.”

Així mateix, ha afegit la importància d’apostar de la gastronomia, ja que “quan cau un bar cau tota una cadena de valor. La ciutat també perd, es va quedant sense ànima, sense carisma”. “Tot el que contribuïsca a subratllar el valor de la gastronomia té una importància afegida en moments com aquest” ha conclòs.

Una imatge inclusiva, diversa i àmplia

Els colors de l’horta valenciana, el tradicional esmorzaret o la forma i les textures dels arrossos estan representats en aquesta nova imatge per a la ciutat. Delicious València pretén ensenyar al món la seua àmplia varietat culinària.

Per al logotip s’ha utilitzat un únic símbol que representa les inicials de Delicious València (DV) usant una paleta de color molt associada a la ciutat i a l’entorn gastro.

Un projecte de local amb abast nacional i internacional

Estudio Modesto ha sigut l’encarregat de desenvolupar la imatge i naming de Delicious València. Delicious és un terme que s’associa immediatament amb la gastronomia, connecta des del primer segon amb el gust, amb els sabors i olors delicioses.

“És evocativo i molt obert, una simple carxofa és deliciosa i un plat d’alta cuina també. Té un component turístic amagat que parla de les delícies de València com a destinació. És una paraula que s’escriu de manera molt similar en anglès, espanyol, valencià, francès, italià i portuguès ja que és un terme que prové del llatí. A més, el nom connecta perfectament amb Visit València.” assenyala Modesto Granados, Director Creatiu d’Estudio Modesto.

Delicious València és el nou projecte gastronòmic de la ciutat que se suma a les múltiples activitats que s’aniran desenvolupant al llarg d’enguany.