El patrimoni cultural, la seua història, la floració de la lavanda en el Rincón de Ademuz i de la flor del taronger en tota la província, el cultiu de l’arròs, les seues festes singulars com els Moros i Cristians, la Tomatina, les Falles o la Festa dels Alfàbegues de Bétera, a més de la gastronomia, són els principals interessos del viatger japonés sobre la província de València.
Així ho ha pogut constatar la Diputació de València, a través de la seua marca turística València Turisme, durant la seua participació en la fira internacional Tourism Expo Japan 2025, celebrada a Tòquio del 25 al 28 de setembre i en la qual la corporació ha promocionat per primera vegada la província com a destinació turística, en les seues seus de Tòquio i Nagoya, de la mà de Turespaña i la marca Espanya.
El certamen, en el qual han participat 82 països/regions i 1.350 empreses i entitats, ha dedicat dos dies al públic professional, en els quals el diputat de Turisme i Esports de la institució valenciana, Pedro Cuesta, acompanyat de personal tècnic, ha mantingut una completa agenda de reunions amb agents i representants d’organitzacions del sector turístic nipó.
“Hem assistit a la Fira Internacional de Turisme del Japó per a mostrar tot el que oferix la província de València a este gran país, que té un potencial turístic importantíssim i moltes afinitats amb el nostre territori”, ha destacat el diputat.
Pedro Cuesta ha destacat el gust del turista japonés per la floració d’espècies com la lavanda i la flor del taronger a la nostra província -en sintonia amb la floració del cirerer japonés-, així com per la història que representen els castells de Sagunt i Xàtiva, la dinastia Borgia i les festes de Moros i Cristians, per exemple”, a més d’incidir en l’elevat gasto que realitza el turista japonés a Espanya en comparació amb altres mercats internacionals, en valorar la riquesa econòmica que aporta este turista a la província.
“La fira ens ha permés conéixer millor els seus interessos per a poder adequar millor la nostra oferta a este mercat, al qual també hem donat a conéixer el nostre esport, la pilota valenciana, i el nostre idioma valencià”, ha apuntat.
Presentació de destí i showcooking de paella valenciana
La Diputació, a més de participar en la fira, va celebrar ahir una acció de promoció turística del destí “província de València” en el complex Waterras Common de Tòquio per a finalitzar la seua presentació al mercat turístic japonés, la qual va tindre com a fil conductor els productes gastronòmics i culturals de la província.
L’esdeveniment -presidit pel diputat de Turisme- va congregar a més de 50 persones, representants de mitjans de comunicació especialitzats en viatges i gastronomia, turoperadors, hotels, restaurants, agències de viatge, institucions i empreses, a més d’influencers japonesos. Entre ells es trobava el director de l’Oficina de Turisme de Turespaña a Tòquio, Enrique Ruiz de Lera, i el director d’Importació de Productes Gastronòmics de la Cambra de Comerç espanyola a Tòquio, Abraham Franco.
Durant l’esdeveniment es va posar en valor la riquesa natural, cultural, arquitectònica i gastronòmica de la província de València, avalada en diversos àmbits per la UNESCO, a més de les nombroses propostes i experiències turístiques que oferix al visitant en tots estos àmbits. També es va destacar la bona connectivitat d’Espanya i la província amb Tòquio, mitjançant el vol directe existent amb Madrid.
Esta acció es va complementar amb l’elaboració de dos paelles valencianes durant un showcooking dissenyat perquè els assistents pogueren conéixer de primera mà el plat estrela de la gastronomia valenciana, a càrrec del xef japonés Yuki Kawaguchi, qui ha participat en diverses ocasions en el Concurs Internacional de Paella de Sueca. A més, es van servir vins i caves de la província, i l’acte que va comptar amb l’ambientació musical de tabalet i dolçaina valenciana, encara que oferida en esta ocasió per músics japonesos.