- La marca de la Diputació de València promociona productes i experiències gastronòmiques en col·laboració amb municipis i empreses locals
- El diputat de Turisme, Pedro Cuesta, destaca que “la gastronomia dels municipis valencians és una de les claus que propicien l’arribada de gran part dels nostres turistes en totes les estacions de l’any”
30/01/2024
La Diputació de València, a través de la seua marca València Turisme, participa un any més a Madrid Fusió, certamen que se celebra fins al 31 de gener en el pavelló 14 de Ifema (Madrid), dins de l’estand de la Comunitat Valenciana- L’Exquisit Mediterrani.
La corporació provincial compta amb un espai expositiu en el qual promocionarà els productes i les experiències de turisme gastronòmic de la província de València, en col·laboració amb municipis i empreses locals, mitjançant showcookings i aparadors de divulgació gastronòmica.
En la primera jornada de Madrid Fusió, s’han promocionat, entre altres productes de la província, la ‘cigala’ i l’albergínia de Gandia de la mà de Tasta Gandia; els vins i l’oli d’oliva verge extra de la Cooperativa de Villar del Arzobispo; la trufa d’Andilla; les mels valencianes de la mà de Miel el Corral; i els embotits artesans per part del gremi de carnissers de València.
Este dimarts protagonitzen el programa de demostracions gastronòmiques de la província les carxofes de l’horta de Meliana, a càrrec del restaurant El Mosaic (Meliana), així com les seues verdures i la seua cervesa artesana; l’arròs cremós d’orxata amb blanquet i sépia, de la mà del cuiner divulgador Lluis Penyafort i el Club de Producte Alboraia Artesans de l’Orxata, que també promocionen els tradicionals fartons; l’arròs, amb el Club d’Artesans de l’Arròs de Cullera; i els vins de Bunyol.
El certamen madrileny conclourà este dimecres amb degustacions de vins mediterranis a càrrec de PROAVA, vins de Buñol i anxoves de València, i la recepta del Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca 2023.
El diputat responsable de Turisme en la Diputació de València, Pedro Cuesta, ha destacat la participació de la corporació valenciana en este certamen, perquè “des del punt neuràlgic d’España i en un dels esdeveniments gastronòmics més importants donem a conéixer i promocionem al món la rica i variada gastronomia dels municipis valencians, una de les claus que propicien l’arribada a la província de gran part dels nostres turistes en totes les estacions de l’any i que ens situa al més alt nivell en reconeixements nacionals i internacionals”.