El diputat de Turisme, Pedro Cuesta, fa balanç de l’última edició del certamen en la qual s’han celebrat més de 300 reunions professionals i s’han presentat 35 noves experiències turístiques a la província
29/01/2024
La Diputació de València ha conclòs la seua participació en Fitur 2024 amb un balanç molt positiu, tant de la participació de municipis i mancomunitats de la província en la fira, com de les trobades professionals mantingudes durant tot el certamen. També ha sigut molt notable l’afluència de públic a l’estand de la marca turística de la corporació provincial, València Turisme, dins de l’espai de la Comunitat Valenciana.
El diputat de Turisme, Pedro Cuesta, ha destacat especialment “el bon acolliment que han tingut totes les novetats que hem presentat en esta edició, tant entre els professionals del sector com entre els municipis i el públic en general”. “Han sigut dies molt fructífers en els quals hi ha hagut una gran participació d’empreses turístiques i de les entitats locals de la província”, ha assenyalat Cuesta.
Un total de 40 municipis i mancomunitats de la província han tingut activitat en Fitur baix la coordinació de València Turisme, mentre que 21 han participat en la fira com a coexpositors de la Diputació. A més, en l’estand de la Diputació de València també han estat en contacte amb el públic els municipis representats en l’espai ‘Fem Poble’ de Turisme contra la Despoblació, mentre que la resta de municipis de la província, sense taulell propi, han estat representats en l’expositor específic de València Turisme.
En el conjunt de Fitur, i pel que respecta a l’acció de la Diputació de València, s’han celebrat nombroses reunions professionals per part del personal tècnic de València Turisme, a més de 300 encontres entre ajuntaments, empreses i mitjans de comunicació en tot l’estand de la corporació provincial durant els dies del certamen.
A més, s’han realitzat 35 presentacions de productes i experiències noves de productes turístics, zones naturals i rutes, activitats locals i culturals o projectes turístics, entre altres, per part d’ajuntaments, mancomunitats i empreses locals.
També s’han realitzat una vintena de showcooking i altres tantes degustacions de productes gastronòmics, així com una desena d’activitats infantils i altres representatives de la cultura i el folklore de la província durant els dies d’obertura al públic general.
En este àmbit ha destacat el gran acolliment entre tot el públic visitant de l’espai gastronòmic La Mare Que Va, habilitat enguany per primera vegada en l’estand de la Diputació i atés per alumnes i alumnes d’este centre formatiu de la Fundació Asindown a València, en el suport de Gourmet Catering, en el qual s’han realitzat més de 30 degustacions programades de productes valencians.
Segons dades de la Fira Internacional de Turisme, el certamen ha rebut un total de 250.000 visitants, dels quals 153.000 han sigut professionals i més de 97.000 públic general, la qual cosa suposa un increment del 13,7% respecte al 2023, mentre que han sigut un total de 9.000 les empreses participants en aquesta 44a edició de Fitur.